fredag 8 januari 2010

Nytt år, nytt decennium och nytt ryggskott.
Hög tid för kontemplation,kapitulation och kiropraktik.
Bichon Lisa (med matte)fraktade mig medelst bil, till en herre med legitimation och diplom.
I väntrummet stod jag käpprak och valde mellan Svensk Damtidning och Illustrerad Vetenskap.
Varför är det alltid dessa två tidningar?
Vad har de gemensamt, förutom att de ligger på varandra i väntrum?

En studsande herre kom och tog emot mig.
Han bad mig ta av mig kläderna och glasögonen.
Sen skulle jag stå still och därefter ligga ner och slappna av.
Alla dessa moment var mycket svåra.
Woody Allen har sagt att det bästa sättet att förvandla sig från subjekt till objekt är att ta av sig glasögonen.Så rätt han har!
Dessutom blundade jag och kan alltså inte redogöra för vad som skedde mellan mig och kotknackaren.Ont gjorde det. Dyrt blev det.
Blev det bättre eller sämre?
Absolut bättre!
Det är alltid lika kul att träffa sin bichon-kompis och när man lekt en stund så glömmer man bort sitt onda i ryggen. Och vem kan vara strakbent och svår när en lycklig hund påminner en om vikten av att vara glad... Tack Lisa!

1 kommentar:

  1. Så bra att du kom iväg till någon som kunde hjälpa dig, det kändes som ett enda långt lidande allt du beskrev. Själv har jag gått till en alldeles utmärkt massör i Majorna när nacken och axlarna har tagit allt för mycket stryk. Själv skaffade jag en logg för att kommentera andra för länge sen, men har inte skrivit något än, kanske kommer någon vacker dag.. MH

    SvaraRadera